csütörtök, szeptember 13

ARTUS-GODA GÁBOR TÁRSULATA - KakasKakasKakas

Az előadás kifejezően használja a közhelyessé vált tehetségkutatók iránti iróniát. Szembesít azzal, hogy a média hatására a mindennapi rituálék produkciókká válnak. Állandóan versengünk a környezetünkkel és önmagunkkal. Mindent ki akarunk értékelni, mindenről véleményt szeretnénk mondani, minden lépést az elismerésért teszünk. (deka)

A közösen és egyszerre végzett mozgássor pillanatai elegánsan mutatnak a színpadon. Megfogó a humor, a finoman használt irónia. (réka)

Az egyéni vívódásokkal ellentétben, a kapcsolatok bemutatására pontos és erős eszközöket találtak. (zsomb)

Bonyolult dolgok fogalmazódnak meg nagyon egyszerű eszközökkel: értékelünk, ítélkezünk, kakaskodunk. Másban a szálkát, magunkban a gerendát. Közben meg mindenki ugyanúgy. Minden csak nézőpont kérdése. Poroljuk már ki végre azt a szőnyeget. (kata)



A mozdulatsorok ismétlődése és kombinációja csak akkor működik, ha nem izzad a koncentrációtól. Olyan elszomorító azt látni egy színészen, hogy a többiek mozgását fürkészi, nehogy összegabalyodjon sajátjával. (réka)

Zavaró lehet, mikor könnyen értelmezhető jelenetek után, nem kap a néző eligazítást, hogy mi is történik a színpadon. (zsomb)

Az ötödik „térdhajlatnál” már én is becsípődtem. (deka)

A cím az előadás alatt végig “keresteti” magát, és az előadás végére ígért megvilágosodás elmaradt. A kakast sajnos nem pillanthattuk meg valamilyen technikai gubancból adódóan, így bizonyos hiányérzettel távozott a közönség a nézőtérről. (kata)



Az előadás megkérdőjelezi a művészetet. Vajon sikerül neki megválaszolnia? Milyen struktúra szerint szerveződnek a jelenetek a kakasrajzoló által képviselt érték ellenpontozása érdekében? (réka)

A műfaji határok közti átjárás követhetetlenné teszi az előadást. Az alkotók túl sokat akarnak egyszerre megmutatni. A színpadkép nem irányítja a figyelmünket. Magunknak kell eldönteni, hogy mit nézzünk. Ha nem a jó irányt választjuk, lemaradunk? (deka)

Ha egy előadásban az alkotók ilyen sok nyelvet használnak (harcművészet, festészet, tánc, szöveg, csend, stb.) töredékesen, össze tud-e állni egy egységes és érthető egésszé? Néha kapaszkodó nélkül marad a néző. (kata)


Előadásinfók





„Az előadást Hokusai, a XIX. századi japán festő géniusz története ihlette.” Ez nem egy kamu-előadás. Igaz volt benne minden pillanat: tényleg zúgott a hajszárító, a nyál elpárolgott a vasalón. A kakast is megpillantottuk, vagy nem?



Nádor Tibor: Egyedül táncolok. Egyedül rajzolom meg a kakast. Nem kell technika. Nem kell semmi. Egyetlen perc, egyetlen kakas – egyedül.





Milyen kakas?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése