szombat, szeptember 15

ÁGENS TÁRSULAT - NőInTime

A kifejező arcok és a belassult tempó is sokat ígért. Igazán lehetett volna kezdeni vele valamit. (kata)

A zene használata végiggondolt. Az eltérő dallamok egymásra csúsztatása, megállítása és elindítása a színészi játékkal, a dramaturgiával ellentétben megteremti a várt feszültséget. (deka)

A két nő közötti viszony vezetése jó lett volna, ha nem ebbe a környezetbe van helyezve. (réka)

Úgy volt az előadás interaktív, hogy azt senki sem érezte. Mind az ötven néző, még ha mozdulatlanul is, ugyanazt a szerepet töltötte be – úgyanúgy volt kihasználva – mint a két nő, mint a vetítő fiú. (zsomb)

Spectacolul ”NőInTime” are la bază femeia. O femeie care își dorește să dețină controlul asupra celorlalte femei.Însă, această dorință îi va îndepărta pe cei din jur și îi va distruge și ei demnitatea personală. Așadar, există o receptare clară a logicii interioare a poveștii. Un moment autentic, credibil, din care s-a născut emoție e cel în care Femeia nr.1 a cântat, dar era un moment așteptat, deci previzibil. O altă imagine care rămane pe retina spectatorului este opoziția dintre femeia care juca tradiționalul joc ”Go” și reprezentanta modernitații (Femeia nr.3) care se juca pe I-Pad.(elisa)


A megértés vágyával néztem az előadást, szinte végig, csak az utolsó pár percben adtam fel teljesen. Meggyőződésem, hogy az előadásban megjelenő indokolatlan hatalomgyakorlás és egyéb felszínes vagy következetlen viszonyrendszer mögött egyszerűen nincs semmi más. Nem az a baj, hogy nem értem, hanem, hogy úgy látom, nincs mit megérteni. Nekem ehhez a realitástól elemelt világhoz, vázlatos történethez, erőltetett karakterekhez semmi közöm. Dühös is csak előadás után lettem, közben semmi inger nem ért. (kata)

Volt olyan szereplő, amely következetlenül volt felépítve. Az előadásban imitált kultúrát a harmadik nő nem ismerte, nem tudta, hogy kell leülni, hogy kell köszönni. Egyszer csak tudta, hogyan kell meghajolni, tiszteletet tenni. Majd megint ismeretlenné vált számára. (zsomb)

A nőInTime többrétű szójáték humort sejtet, ami az előadás első pár percében meg is születik. A kultúrák összeütköztetése – a gésa és napjaink prostituáltjának találkoztatása – lesz a kezdeti konfliktusforrás. A más-más múltú szereplőket összehozza a munka, amelyre a fiatal lány (Madák Zsuzsanna) jelentkezik. Az eszközök viszont, amelyeket az alkotók használnak, sablonosak. A díszletek és jelmezek az illusztrálás szintjén maradnak, nem válnak hitelessé, és ez levesz a történet súlyából. Az eszközök használatának nem értjük az okát. A gésának kimonószerű az öltözete, a fiatal lánynak iPad van a kezében – első kézből vett megoldások, amelyek az előadás alatt nincsenek végigvezetve. A falra vetített élő felvétel egy ilyen kis térben nem érvényesül. A történet vége felé közeledve már egymás arcára, ruhájára vetülnek a felvételek, amelyek szintén elvesztik lényegüket, mert nem kivehetőek, ezért a közönség képtelen értelmezni azokat. Az ismertető három szereplőt tüntet fel, viszont a térben végig jelen van a vetítőrendszert működtető fiatal férfi, aki a koncepció miatt a történet részévé válhatna, de mivel a vetítésen kívül semmit nem tesz, az ő jelenléte is indokolatlannak, kényszermegoldásnak tűnik. (deka)

A tér és a technikai kütyük sterilsége letisztultságot sugall, de kiderül, hogy nem rendezett, hanem gondolatbeli csupaszság van a háttérben. Nem érvényesül a kísérletező jelleg, amit a kamera, projektor ígér a több nézőpont lehetőségével. A szöveg hiába egyszerű, rövid replikás, az élesség helyett semmitmondóvá válik, így az élőzene vagy bejátszások is elveszítik súlyukat, még kontrasztot se sikerül nekik képviselniük. Az elemek élesen körvonalazottak, de nem megy végbe az elemelés, eszköznek megmarad. A történet sablonos szinten mozog, nincs személyessé téve, vagy mint koncepció, a személytelenség szándéka sem érvényesül. A technikai kellék használatának szükségessége hiányzik, megalapozatlan, egy imponálni kívánó tett. (réka)

Dar, minusurile apar în momentul nevoii de înțelegere a detaliilor care fac un spectacol să fie teatru,dans sau mișcare. De exemplu, personajul bărbat nu are rol în evoluția piesei,el nu creează conflict și nu joacă statutul Femeii 1. El devine actorul-mașinist care așează un proiector pe pânza albă a costumelor femeilor. Deși calitatea imaginii proiectate a fost una de calitate, nu se înțelege funcționalitatea în cadrul spectacolului, riscând ca totul să devină o paradă de elementee tehnice care eclipsează ceea ce s-a voit a fi ”jocul actorilor”. Dacă începutul a fost clar, în final publicul nu a ințeles exact scopul benzii de lumină, care in fapt... marca ieșirea fiecărui om din sală. Dar ideea că publicul urmează exemplul celor patru actori care părăsesc nucleul nevoii de posesiune (Femeia nr.1) ieșind unul câte unul trebuie apreciată. Esențializând,contrucția a fost infantilă și extrem de previzibilă.Imaginația creatoare nu e proiectată pe un costum, ea există în artist sau nu.(elisa)


Az öncélú alkotásoknak van létjgosultságuk? Megteheti egy alkotó a nézővel, hogy kihasználja a jelenlétét vélhetően saját kiteljesedésére és nem ad semmit cserébe? (kata)

Mi a célja egy olyan előadásnak, ami után úgy jön ki a közönség, hogy nem ért semmit? Kivel van baj? (deka)

Nem adtak kulcsot, ahhoz, hogy megértsük. Kijövünk az előadásról és nem tudjuk mi történt. És azt sem tudjuk eldönteni, hogy ezért ki a felelős. Szabad-e így megalázni, és lealacsonyítani a nézőt? Itt már nincs is szó nézői státusról... már emberek sem vagyunk ott bent. (zsomb)

Miért működne a tisztázatlan egy ismeretlen kultúrába téve? (réka)

Ce rol are proiecția? Evoluția Femeii nr.2, personaj care a fost mereu aproape de nevoile Femeii nr.1 (jignită fiind de refuzul laptelui, a preferat să îl bea ea), care o ajuta pe Femeia nr.3,înlocuitoarea ei și care, după aceste manifestări de fidelitate, alege să fie ’’kurva”...vi se pare convingătoare? (elisa)




Tömegreakció a nőInTime előadás végén.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése